soprus

Direktlänk till inlägg 7 november 2011

Tha bloggers!

Av Alice & Linnéa - 7 november 2011 13:58

Hejjsan! :D


Vi som driver denna bloggen heter Linnéa och Alice.


Vi är två helt olika tonåringar, med helt olika drömmar.


Men vi har ett gemensamt intresse, djur!


vi är alltså helt djurtokiga, och har speciell förkärlek till kaniner och hästar. IRL äger vi båda kaniner, och hade tidigare en " uppfödning". Många av våra kaniner är födda och uppväxta i vårt sköte, men det finns även en del som kommer från andra håll.


Alice är en tolv år gammal djurgalen tös, och bor i ett hus i en liten ort här i sverige. Hon har möss, kaniner, en katt och en hund.

 
Hon älskar hästar och ridning, men ridningen ligger för tillfället lite vid sidan om, av privata skäl.

Hennes djur betyder allt för henne, och hon har väldigt bra hand om dem också.

 Hon fotar med hennes familjs Nikon.

 


Hon sysslar även med kaninhoppning, och hennes kanin Bus' Adolf är så otroligt duktig!

  Annars får du följa hennes gång genom livet, i både framgång och motgång!


ENJOY!



Linnéa , hon är en galen liten chey på tretton år, som älskar hästar och kaniner över allt annat.

Hon bor med sin pappa och bror på ett ställe, i en liten stuga vid havet, och med sin mamma och bror i en lägenhet i samma lilla ort som Alice.


Linnéa har två sköthästar, Smulan och Mejja, som är två ungponnyer , av raserna Shettis och Fjording.

   

       Mejja                             Smulan

Hon har även tre kaniner,  Alfred, Bus' Alfredo och Bus' Kolan.


Linnéa tycker även om att fota med sin lilla systemkamera FinePix S3200.

Hennes största dröm i livet är att få äga en gård, och syssla med problemhästar och NH.


Du får följa hennes liv som nybliven tonåring, genom kärlek,vänner skolan och vardag.



Vi har även några videos på Youtube, du hittar oss på YTkanalen Mralfredadolf !




Kramar   

Alice&Linnéa



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alice & Linnéa - 24 januari 2012 21:48


Ja idag var andra ridlektionen ;) Den gick MYCKET bättre än den första kan jag säga! :D Jag fick en ny häst som heter Foxxy ist. för Sally. Eftersom vi gick upp en grupp var dom som red där liiiite bättre än oss men även dom gjorde några fel :)...

Av Alice & Linnéa - 18 januari 2012 20:02

Jag är så sjuuuukt överlycklig!    äntligen har jag fått svar från hon som äger Smulan och Loppan ! :D Nu ska jag få börja ta hand om dom igen , GASH som jag har längtat! :'D ♥   så dom har alltså flyttat till ett annat stall, bara några h...

Av Alice & Linnéa - 16 januari 2012 18:48

Ja, då har man ridit första ridlektionen på nya ridskolan :)   Det gick la bra och jag fick en häst som heter Sally :) Hon var gaaaanska snäll MEN hon hoppade till jätte mycket i galoppen så jag nästan ramlade av. Sally var även väldigt sådär...

Av Alice & Linnéa - 10 januari 2012 18:53

Yaah, rubriken säger de mesta, right?   heh, lr inte.. fick reda på att jag hade lugninflammation i torsdags, och sen dess har jag legat i min säng och sovit, typ..   Iaf, mitt bästa tips när jag e sjuk är nog att dricka nått vaarmt och krypa...

Av Alice & Linnéa - 9 januari 2012 20:54

Asså nu får faktiskt Linnéa också skriva något tycker jag x)   Men iaf, jag och Linnea har fått svar då från ridskolan och vi ska provrida på Måndag och se om vi passar i gruppen :) Det kommer bli så härligt att börja rida igen även ifall det b...

Presentation


" vänner är som stjärnor, även om man inte alltid ser dom, vet man att dom finns där "

Länkar

Omröstning

Vilket godis är godast?
 Choklad!
 Sura godisar!
 Lakrits!
 Klubba!
 vanligt lösgodis!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards